Όσο δεν σβήνει το κερί! Η καταστροφή της ταυτότητας, η σπονδυλική στήλη και το Έθνος

27 Οκτ 2022 22:10

Άρθρο του Μανώλη Κοττάκη/Διευθυντή ΕΣΤΙΑΣ

Η επιχείρηση της μετατροπής του ελληνικού έθνους σε κάτι άλλο από αυτό που είναι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Με πολύ υπόγειο τρόπο. Χωρίς ιδεολογικές μάχες εκ του συστάδην και άλλα συναφή. Παρακολουθούσα προχθές το βράδυ σε τηλεοπτικό σήριαλ μεγάλης θεαματικότητας το νέο τρόπο αποχαιρετισμού των νεκρών μας.

Πέντε συγγενείς, βουβοί, στην άκρη του γκρεμού ενός πελάγους να σκορπούν την τέφρα του οικείου τους στην θάλασσα.

Αυτός είναι ο νέος αποχαιρετισμός. Κάπου στο πουθενά. Χωρίς προσευχή. Χωρίς μια λέξη για αντίο. Χωρίς προορισμό. Χωρίς σημείο «συνάντησης». Αυτή είναι η τελευταία κατοικία. Τα κύματα. Στο όνομα της ατομικής ελευθερίας καθενός και του κατά πως θέλει να διατίθεται το σώμα του καταργούμε παραδόσεις και έθιμα που μας έρχονται κατευθείαν από την αρχαιότητα και συνεχίστηκαν με άλλο τελετουργικό από την Ορθοδοξία.

Η Μεγάλη Κοινωνία υποχωρεί στην ατομική ελευθερία. Δεν ζούμε μεταξύ άλλων. Αποφασίζουμε να φύγουμε σα να ζήσαμε όλη μας την ζωή μόνοι. Αυτή είναι η νέα μόδα. Εάν κοιτάξουμε την ιστορία μας και την συγκρίνουμε με αυτό που ζούμε τώρα θα διαπιστώσουμε ότι αντέξαμε , δεν αλλοιωθήκαμε και δεν μεταλλαχθήκαμε επί υποτέλειας, κατοχής και τουρκοκρατίας επειδή ήμασταν χάρις στην πίστη μας και την γλώσσα μας ένα γένος ομοιογενές. Και πότε διαλυόμαστε ;

Τώρα! Αυτό που καταφέραμε με συγκολλητική ουσία την γλώσσα, την θρησκεία και την κοινή καταγωγή επί δουλοπαροικίας το χάνουμε σήμερα επί… ελευθερίας.

Δεν είναι φοβερό ;

Να σώζεις την ταυτότητα σου ως δούλος και να την χάνεις ως ελεύθερος ; Και όμως ισχύει.

Το τέλος των θρησκευτικών γάμων και η αντικατάστασης τους από κάτι νομικά παλιόχαρτα που έχουν ελάχιστη πνευματικότητα όπως το σύμφωνο συμβίωσης, το τέλος των βαπτίσεων ,το «λάδι» των οποίων αντικαταστάθηκε από την άνοστη «ονοματοδοσία» και την εγγραφή στα ληξιαρχεία,η κατάργηση της ορθόδοξης κηδείας με το τελετουργικό της και η αντικατάσταση της από την υψικάμινο, η κατάργηση της επιλογής να αναγράφεται το θρήσκευμα στην ταυτότητα,η αντικατάσταση του θρησκευτικού από τον πολιτικό όρκο που απαλείφει κάθε αναφορά στην Αγία Τριάδα, η προώθηση της ουδετεροθρησκείας μέσα στα σχολεία και τα πανεπιστήμια με την εκδίωξη κάθε τι χριστιανικού , η νέα μόδα να μην δίνεται φύλλο στους γονείς για να μην θίγονται οι ομοφυλόφιλοι(γονέας Α και γονέας Β), η αλλοίωση παραδοσιακών εννοιών ( το καλάθι του «νοικοκυριού» ), ο «μοντέρνος» νόμος για την συνεπιμέλεια που αμφισβητεί την πρωτοκαθεδρία της μητρός στην ανατροφή του τέκνου, όλα αυτά τα ωραία συντείνουν στο εξής : Στο να μετατραπούμε σε ένα άχρωμο Έθνος. Έθνος που δεν υπήρξε ποτέ στην ιστορία με τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Έθνος που δεν μπορείς να το ξεχωρίσεις από τα κοντινά του. Δυστυχώς δύο είναι τα «Έθνη» της νέας εποχής: Έθνος είναι το άτομο και οι επιθυμίες του χωρίς την παραμικρή έγνοια για την συλλογική μοίρα. Έθνος είναι η ομάδα. Αν ανήκεις στην ομάδα των αποτεφρωτών, των δικαιωματιστών , των ανθρώπων που διακηρύσσουν ως ταυτότητα τους, τον διαφορετικό σεξουαλικό τους προσανατολισμό, τότε νομίζεις ότι ανήκεις σε ένα Έθνος με «συνιστώσες» μέσα σε κάθε κράτος. Οριζόντιο «πολυ- Έθνος». Προχθές ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου στην πρώτη οργανωμένη απόπειρα επικοινωνίας του με το κοινό, με τηλεοπτικές και έντυπες συνεντεύξεις θεώρησε πρωτότυπο να μας μιλήσει ανοικτά για την διαφορετική σεξουαλική του ταυτότητα και όχι για τον θεσμό που εκπροσωπεί, τις «αυλαίες»του και το ειδικό βάρος του στον πολιτισμό μας. Η ανάγκη του να διακηρύξει urbi et orbi με ποιον περνά τα βράδια του υπερίσχυσε των προτεραιοτήτων ενός τόσο σημαντικού θεσμού του πολιτισμού μας. Θέλω να το ξεκαθαρίσω : Δεν έχω πρόβλημα με τις διαφορετικές ταυτότητες. Ζω μαζί τους. Πλούτος είναι. Με τους μοναχικούς δρόμους μέσα στις οργανωμένες κοινωνίες έχω πρόβλημα . Με το να μην κοιτάμε όλοι μαζί προς μία κοινώς αποδεκτή κατεύθυνση, παρά τις διαφορές μας . Αν οι διαφορετικές ταυτότητες εντάσσονται αρμονικά μέσα στην Μεγάλη Κοινωνία και δεν θέλουν να την καταργήσουν , ζήτω. Αλλά εμείς εδώ τείνουμε να γίνουμε Έθνος χωρίς σπονδυλική στήλη. Αμφίθυμον. Ξέπνοον.Χωρίς διάθεση να υπερασπιστούμε την επικράτεια. Ειρωνευόμαστε τον Πούτιν επειδή απέτυχε στην επιστράτευση του αλλά δεν σκεφτόμαστε τι ανταπόκριση θα υπάρξει στην Ευρώπη γενικότερα και στην Ελλάδα ειδικότερα αν ό μη γένοιτο χρειαστεί να γίνει επιστράτευση και εδώ. Για να υπερασπιστούμε το έδαφος που πατάμε και τον αέρα που αναπνέουμε. Βεβαίως δεν φθάσαμε έως εδώ έτσι ξαφνικά. Άμα η Εκκλησία μας έχει το νού της στα κοσμικά και στα αγαθά υλικά, στο Σχιστό και στα «φιλέτα» της Βουλιαγμένης που να της μείνει χρόνος για πνευματικότητα και για άμυνα απέναντι στους παγκοσμιοποιητές ;

Άμα η Πρόεδρος της Δημοκρατίας βρίσκεται όπως χθες μέσα στην Εκκλησία του στρατηλάτη προστάτη της Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου και χασκογελά ειρωνικώς στην θέα του ασθενούς Ανθίμου, απαξιεί να κάνει τον Σταυρό της και να φέρει στα χείλη της μαζί με το πλήρωμα της Εκκλησίας τους στίχους του εθνικού ύμνου και αυτός ο άνθρωπος είναι ο αρχηγός του κατά πλειοψηφία Ορθόδοξου Γένους,τι να περιμένει κανείς. Δε χρειάζεται να την παρακολουθήσεις με κοριό κυρία εισαγγελεύ Βλάχου για να μάθεις το ξεπούλημα της ταυτότητας μας. Το ζεις και σε ζωντανή μετάδοση, «live» .

Παρά ταύτα πάντως, έχω μια μικρή ελπίδα. Όσο καίει η φλόγα στο κερί η ελπίδα να ξαναφουντώσει δεν χάνεται. Το στοίχημα μας είναι να μην σβήσει διά παντός το κερί. Ευτυχώς υπάρχει στην πατρίδα μας ένας μεγάλος αριθμός πολιτών που θυμάται από που έρχεται, ποιος είναι και που θέλει να πάει. Όσο υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι , και ας τρεμοπαίζει το κερί, και ας πασχίζουν να το σβήσουν οι κοσμοπολίτες , δεν μπορεί. Κάποια στιγμή θα θεριέψει σαν το φώς της Ανάστασης . Ας μην χάνουμε την ελπίδα μας και την πίστη μας.


ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ
Εκκλησιαστικές ειδήσεις και επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Copyright ©
Τα κείμενα που δημοσιεύονται στην σελίδα μας είναι επιλογές από το διαδίκτυο. Εαν κάποιος από τους συντάκτες τους δεν επιθυμεί την φιλοξενία τους, μπορεί να το ζητήσει γράφοντας στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.