Αποκατάσταση στην πρότερη τιμή
Διαβάζουμε αδελφοί μου στο Β΄ Μακκαβαίων, κεφάλαιο 5, στίχος 19, : «…αλλά ο Κύριος δεν είχε διαλέξει το λαό για χάρη του ναού, αλλά το ναό για χάρη του λαού του…»! Τω καιρώ εκείνω η Ιερουσαλήμ συγκλονιζόταν συνέχεια από επιδρομές ειδωλολατρικών λαών,υποκινούμενων πολλές φορές και από προδότες Ιουδαίους (βλέπε ψευδοαρχιερέα Μενέλαο) οι οποίοι για λίγη δόξα και εξουσία συμμαχούσαν, κολάκευαν και δωροδοκούσαν αλλοεθνείς Βασιλιάδες πουήταν αντίθετοι στο νόμο του Θεού και βεβήλωναν με τις αποφάσεις και πράξεις τους τον ναό των Ιεροσολύμων.
Διαβάζουμε ότι και ο ναός του Θεού υπέφερε μαζί με το λαό γιατί αυτός ο λαός είχε απομακρυνθεί από το Θεό και συσσώρευε πλήθος αμαρτιών. Όταν ο Θεός εγκατέλειπε το λαό, εγκατέλειπε και το ναό και όταν ο Θεός συμφιλιωνόταν με το λαό, ο ναός αποκαθίστατο με κάθε τιμή!
Συγκλονιστικό! Μήπως και σήμερα κάτι ανάλογο δεν συμβαίνει; Γι΄ αυτό Αρχιερείς και κληρικοί προειδοποιούν και προτρέπουν να τηρούμε τα μέτρα της πολιτείας και στους Ναούς.
Προφανώς έχουν διαισθανθεί ότι απομακρύνθηκε η Χάρις του Θεού από τους Ναούς μας, γι΄ αυτό κινδυνεύουμε κι εντός αυτών!
Ω γενεά άπιστη και διεστραμμένη! Ως πότε θα είμαι μαζί σας; Μέχρι πότε θα σας ανέχομαι; Αν κάποτε έφτασε στο σημείο να αγανακτήσει ο Κύριος με την απιστία των μαθητών Του, σκεφτείτε τι θα έλεγε στη σημερινή πραγματικότητα.
Έχουμε διαιρεθεί σε μασκοφόρους και μη, εικονόφοβους και εικονόφιλους, τηρητές των άθεων πολιτειακών νόμων και αρνητές αυτών.
Αγνοούμε ότι πάνω απ΄ όλα βρίσκεται ο Θεός που μπορεί εν ριπή οφθαλμού να ανατρέψει τα πάντα και να εξαφανίσει κορωνοϊούς και μασκοφόρους!
Αν θέλουμε λοιπόν να λυτρωθούμε μια και καλή από τη δαιμονική κατάσταση που ζούμε, πρέπει να το ζητήσουμε από το Θεό.
Πρώτα να τον εμπιστευτούμε,ύστερα να ζητήσουμε το έλεός Του και να θελήσουμε την παρέμβασή Του. Αυτό όμως θέλει καθάρια πίστη και πολύ αγώνα σε προσωπικό και εθνικό επίπεδο.
Κύριε Πρωθυπουργέ, πιστεύετε ότι ο Θεός μπορεί να σώσει τον ευλογημένο τόπο που σας κατέστησε Άρχοντα; Γιατί δείχνετε αδύναμος μπροστά σ΄ έναν κορωνοϊό αλλά ταυτόχρονα και μια αλαζονική εμπιστοσύνη στις δικές σας δυνάμεις και υποδείξεις ορισμένων ειδικών που δείχνουν να πελαγοδρομούν, συχνά αναιρώντας όσα έλεγαν και σας συμβούλευαν μέχρι χθες; Πώς είναι δυνατό να πιστεύετε σ΄έναν αόρατο εχθρό και να αμφιβάλετε για την ύπαρξη του αληθινού Θεού ο οποίος «πάλιν και πολλάκις» έχει σώσει αυτόν τον τόπο από τόσες συμφορές.
Δεν έχετε ακούσει για θαυμαστές παρεμβάσεις της Παναγίας μας; Κανένα γράμμα από τους ήρωες του 40΄ δεν έπεσε στα χέρια σας; Γνωρίζετε για την εικόνα της Παναγίας που ζωγράφισε στο μέτωπο ο Γιάννης Τσαρούχης και αποτέλεσε ευλαβές εικόνισμα του στρατού μας;
Δεν ακούσατε ποτέ για τις θαυματουργικές παρουσίες του Αγίου Λουκά του Ιατρού στα Νοσοκομεία της χώρας μας;
Θεωρείτε παιδικές ιστορίες τον θαυμαστό τρόπο με τον οποίο σώθηκαν πόλεις και χωριά από την πανώλη που τα θέριζε, και έπαψε το κακό με τις λιτανείες των χαριτόβρυτων εικόνων και λειψάνωντων Αγίων, τα οποία εσείς σήμερα μας απαγορεύετε ακόμη και να τα ασπαζόμαστε, μήπως μολυνθούμε από τον αόρατο εχθρό! Αν λοιπόν δεν πιστεύετε σ΄ αυτά που αποτελούν την ζωντανή παράδοση της Εκκλησίας μας θα έπρεπε, πριν αναλάβετε την κυβέρνηση του τόπου, να είχατε την ειλικρίνεια και παλικαριά να το ομολογήσετε στον Ελληνικό λαό ο οποίος ως γνωρίζετεστην πλειοψηφία του θρησκεύει Ορθόδοξα.
Δεν μπορεί να δίνετε τον θρησκευτικό όρκο στο όνομα του Τριαδικού Θεού και να νομοθετείται αντίθετα στο Νόμο Του! Ο θρησκευτικός όρκος σας δεσμεύει ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Πιο ειλικρινείς είναι οι του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι δηλώνουν άθεοι και κατά συνέπεια αρνούνται τον θρησκευτικό όρκο. Από έναν δηλωμένο άθεο ξέρεις τι να περιμένεις και δεν σου προξενεί απορία αν σου κλείσει τους Ναούς και σου αμφισβητεί συνεχώς τα Μυστήρια. Έχετε λοιπόν και εσείς συνταχθεί μαζί τους; Οι πράξεις σας δυστυχώς αυτό δείχνουν.
Αν πάλι έχετε πίστη και φόβο Θεού, καλέστε επιτέλους τους δύστυχους Αρχιερείς και αντί να τους μοιράζετε ΦΕΚ, διατάξτε τους, ναι διατάξτε τους, να αρχίσουν έντονο πνευματικό αγώνα με αγρυπνίες, νηστείες και λιτανείες, χωρίς φίμωτρα και αντισηπτικά. Και ως άλλος Καποδίστριας να προσέρχεσθε στις Ιερές Ακολουθίεςδίδοντας παράδειγμα πίστεως καιαυθεντικού τρόπου ζωής!
Μόνο έτσι ο Θεός θα συμφιλιωθεί με το λαό Του και θα αποκαταστήσει το Ναό Του στην πρότερη τιμή, τον οποίο οι δικές σας αποφάσεις από τη μια και η ολιγοπιστία των Ιεραρχών από την άλλη έχουν μιάνει.
Κλείνω αδελφοί μου, χρησιμοποιώντας πάλι μια ωραία και διδακτική ιστορία από το Αγιογραφικό κείμενο των Β΄ Μακκαβαίων (Κεφ.6, στ.18-31). Ήταν ένας ηλικιωμένος άνδρας που λεγόταν Ελεάζαρος. Οι ειδωλολάτρες αλλόφυλοι άρχοντες τον βασάνιζαν και τον υποχρέωναν να πράξει αντίθετα στο νόμο του Θεού. Αυτός ο γεροντάκος προτίμησε να πεθάνει έντιμος παρά να ζει ντροπιασμένος και έλεγε: «Αν τώρα προσωρινά αποφύγω την τιμωρία των ανθρώπων, δεν θα μπορέσω να αποφύγω την τιμωρία του παντοδυνάμου Κυρίου είτε τώρα σ΄ αυτήν τη ζωή είτε όταν πεθάνω. Έτσι αν τώρα πεθάνω με γενναιότητα, δεν θα ντροπιάσω τα γηρατειά μου, και παράλληλα θα έχω αφήσει στους νεότερους παράδειγμα πώς να πεθαίνουν με εντιμότητα, προθυμία και γενναιότητα στο όνομα των σεπτών και αγίων νόμων μας» και λέγοντας αυτά προχώρησε αμέσως προς τα βασανιστήρια.
π.Κωνσταντίνος Πλακιάς